Sama činjenica da čitate ovaj tekst, znak je da ste shvatili osnovnu stvar: Instagram je globalno najbrže rastuća mreža. Nije bilo čudo što je Facebook kupio ovu društvenu mrežu, koja je postala ogroman hit u svijetu. S preko 400 miliona aktivnih korisnika mjesečno, kvalitetnim alatima za targetiranje i analitikom, Instagram je postao poželjna platforma za marketinške kampanje.
Instagram je prvenstveno namijenjen za pametne telefone. Iako je pokrenuta i stranica profila koja se može pogledati na web-u, nije moguće je uploadovati sadržaj preko računara. Instagram je real time mreža, što znači da sam po sebi forsira real time sadržaj. Potrebno je objavljivati foto i video sadržaj u realnom vremenu sa mobilnog uređaja, dok postere i promotivne fotografije ipak treba ostaviti za neki drugi vid povezivanja i oglašavanja.
Korištenje aplikacije
Instagram je jedna od najjednostavnijih društvenih mreža kada je u pitanju kreiranje profila. Vaše korisničko ime, treba da odgovara korisničkom imenu na vašim profilima na drugim društvenim mrežama. Vaše pravo ime, u ovom slučaju, je ime kompanije. Jedini drugi podaci koji se pojavljuju na javnom profilu su vaša web stranica i kratka biografija. Obzirom na dozvoljenu dužinu, držite se jednostavnosti, ali ipak ne previše ozbiljno. Objasnite vaš posao, ono što radite i ono što ljudi mogu očekivati od vašeg Instagram profila. Također treba uključiti bilo koji brendirani hashtag koji želite da vaši pratioci koriste. Za profilnu fotografiju koristite logo vaše kompanije.
Postavite svoj brend na Instagram
Na Instagramu se sve vrti oko vizualnog, zato je potrebno da krenete u izgradnju kohezivnog, prepoznatljivog identiteta brenda. Razmislite kakav vizualni stil želite za svoj brend na Instagramu. Odaberite jedan filter ili skup filtera koji ćete koristiti za većinu, ili za sve svoje fotografije. Koristeći uvijek isti filter, stvarate stil koji će postati prepoznatljiv vašim pratiocima (followers). Cilj je da kada korisnici vide vašu fotografiju zastanu kako bi je komentarisali ili lajkali. Na mobilnim aplikacijama kao što su VSCOcam i Whitagram možete pronaći dodatne filtere i opcije za uređivanje vaših fotografija, koje vam mogu pomoći u pronalasku odgovarajućeg stila.
Morat ćete odlučiti i na koji sadržaj ćete se fokusirati. U nekim slučajevima, fokus je očigledan: modna kuća će stavljati fotografije svoje modne linije, restoran će stavljati fotografije hrane i slično. Nemaju sve kompanije ovaj luksuz, ali brendovi iz svih branši ipak uspiju naći način kako da se promovišu, i na koji način da privuku publiku Instagrama. Za “ozbiljne” branše preporučljivo je pokazati svoje “ljudsko lice” i usmjeriti poruke prema definisanoj ciljnoj skupini opuštenom komunikacijom i uz prezentaciju korisnoga te zanimljivog sadržaja.
Što se tiče brenda na Instagram-u, obratite pažnju i na jezik ili stil naslova. Popularna tehnika koja se koristi je brendirani hashtag. Ovo ne znači da kao hashtag koristite ime vaše kompanije, nego pronalazak jedinstvenog hashtaga, koji će podstaknuti vaše pratioce da ga i oni koriste. Ova oznaka također omogućava i da povećate vidljivost svoje poruke. #Hashtagovi su na Instagramu MUST, pod uslovom da ih koristite smisleno.
Instagram oglašavanje
Instagram ima i sponzorisane oglase koji dozvoljavaju kompanijama da se oglašavaju na mreži. Foto oglas izgleda kao Instagram post samo dodatno u gornjem desnom gornjem uglu stoji oznaka sponsored. Također postoji mogućnost video oglašavanja. Do skoro je maksimalna dužina trajanja video oglasa bila ograničena na 30 sekundi, a obični korisnici su mogli dijeliti video klipove u trajanju od 15 sekundi, ali je nedavno, kako javlja Tech Crunch omogućeno postavljanje i video oglasa u trajanju od 60 sekundi. To potvrđuje da Instagram “prepoznaje različite kreativne metode koje koriste oglašivači te im na ovaj način želi ponuditi više mogućnosti za postizanje poslovnih ciljeva.”
Pratite ljude
Od izuzetne je važnosti da se povezujete sa pravom publikom. Ko je prava publika? Potencijalni korisnici vaših usluga, partneri, pa i konkurencija. Pogrešno je nasumično praćenje najpopularnijih profila ili masovno praćenje što više profila. Također, kupovati pratioce je pogrešno, a i pokazalo se da ne daje dobre rezultate.
Koristite sadržaj koji su kreirali vaši pratioci (user generated content) koristeći neku od repost aplikacija za Instagram. Kada kreirate jedinstveni hashtag, pozovite vaše pratioce da ga koriste i zatim repostujte (podijelite) njihove fotografije koje su u vezi sa vašim brendom.
Ukoliko ste kreirali profil na ovoj izuzetno važnoj društvenoj mreži, preostaje vam samo da obezbijedite direktnu povezanost vaše web stranice i Instagrama. MojWeb korisnici jedostavnim drag&drop sistemom mogu dodati društvene mreže na svoju web stranicu i na taj način brzo se povezati sa svojom publikom i potencijalnim klijentima.
Ako želite da novosti, savjete i interesantne sadržaje vezane za web dizajn, online marketing i sl. dobijate e-mailom prijavite se na naš newsletter.